Rotterdam Partners promoot de stad als aantrekkelijke bestemming voor toeristen, bedrijven en congresorganisatoren.

Services

User Experience Design
Visual Design
Front-end Development
Back-end Development

Vraag

In The Rotterdam Experiment betrekt Rotterdam Partners je tijdens een dynamische serie van zeven hybride, samenwerkende experimenten. 
Dit allemaal om de toekomst van de evenementenindustrie te verkennen en om op zoek te gaan naar toekomstgerichte oplossingen. Tijdens het tweede experiment wordt er gekeken naar verschillende mogelijkheden op het gebied van Gamification. Wat kunnen we leren van de traditionele manier van games spelen, wat zijn de mogelijkheden om communities te bouwen die taalbarrières doorbreken en meer?

Voor het tweede experiment over Gamification werd Organiq gevraagd een interactieve online oplossing, voor 400+ online deelnemers, te organiseren rondom de vraag: hoe is het mogelijk om een groot publiek te betrekken bij virtuele evenementen?

Rotterdam Partners promoot de stad Rotterdam als aantrekkelijke bestemming voor toeristen, bedrijven en congresorganisatoren.

Concept

Voor het interactieve deel van de het tweede Rotterdam Experiment is een Total BrainBox sessie ontwikkeld. Dit binnen de limitaties van een online setting, voor een groot aantal deelnemers, en de mogelijkheden van de gebruikte collaboratie tool. 

Uitwerking

Het tweede Rotterdam Experiment stond in het teken van gamification en werd live uitgezonden vanaf de Cruise Terminal Rotterdam. De deelnemers werden na een introductie gevraagd in kleinere groepen uiteen te gaan en na te denken over innovatieve oplossingen. Ieder team kreeg daarbij een eigen innovatie strategie en techniek aangereikt. De resultaten werden daarna gedeeld met groep en de meest innovatieve ideeën geselecteerd voor verdere uitwerking. 

Resultaat

De online brainstorm sessie met honderden deelnemers vanuit de gehele wereld bleek een succes. 

In deze interactieve sessie worden deelnemers getriggerd om na te denken over virtuele events en gamification. De online sessie leverde een aantal zeer waardevolle en interessante learnings weg en tijdens de Total BrainBox sessie kwamen deelnemers met een aantal echt creatieve ideeën over hoe gamification elementen te integreren in evenementen van het heden en evenementen van de toekomst.

Meer weten?

Andries van Vugt